Întrebări frecvente

Întrebări frecvente CheamaCurier.ro

Plasare comandă

CheamăCurier.ro este un agregator de servicii de curierat. Odată introduse datele expediției, sunt generate oferte de preț pentru toți curierii din sistem (care pot efectua livrarea). CheamăCurier colaborează cu toate marile firme de curierat și oferă clienților posibilitatea de a livra coletele național și internațional, în sistem door to door (de la adresă la adresă) sau door to locker (adresă în locker).

CheamăCurier.ro nu este o firmă de curierat. Serviciile de livrare sunt asigurate de firma aleasă în momentul plasării comenzilor.

  • să verifici datele din comandă
  • să împachetezi corespunzător coletul
  • să printezi eticheta AWB și să o lipești pe colet (dacă acest lucru este obligatoriu)
  • în ziua aleasă pentru ridicarea comenzii să te asiguri că este cineva la adresă, iar telefonul expeditorului este corect și poate fi accesat

Comanda se poate plasa prin intermediul platformei https://cheamacurier.ro/, completând formularele ce conțin detaliile expediției.

Aici găsești un video demo al procesului de comandă.

După confirmarea plății, comanda va fi trimisă, în mod automat, către curierul ales.

Da, acest lucru este posibil accesând https://cheamacurier.ro/. Cu toate acestea, îți recomandăm să folosești interfața ce necesită autentificare pentru a beneficia pe deplin de avantajele platformeri:

  • ai acces la istoric cont (adrese, comenzi, date facturare, facturi etc).
  • după prima comadă poți plasa comenzile mult mai repede (informații precum adresele, datele de facturare, IBAN-ul vor fi precompletate)
  • ai acces la mai multe servicii
  • ai acces la livrări în lockere
  • ai acces la livrări internaționale
  • te bucuri de un preț mai bun prin reducerile automate care se aplică pe bază de volum
  • poți pregăti comenzi multiple și plăti / chema curierul o singură dată
  • ai acces la metode de plată alternative: portofel, plata pe bază de contract

Poți accesa aici formularul de înregistrare: https://app.cheamacurier.ro/inregistrare

Nu mai folosești contul, poți solicita oricând ștergerea acestuia, implicit a tuturor informațiilor asociate acestuia: https://app.cheamacurier.ro/contul-meu/deactivate

Da. În ultimul pas ai opțiunea de facturare pe persoană fizică. Dacă folosești interfața ce necesită autentificare, poți alege din datele de facturare deja salvate (din comenzile anterioare).

Da. În ultimul pas ai opțiunea de facturare pe persoană juridică. Poți completa CUI-ul sau numele firmei, iar datele vor fi completate automat. Dacă folosești interfața ce necesită autentificare, poți alege din datele de facturare deja salvate (din comenzile anterioare).

Te rugăm să verifici cu atenție informațiile înscrise în AWB. Expediția se va face exclusiv de la adresa de expediție către adresa de destinație.

În cazul în care găsești informații neconforme, te rugăm să ne contactezi cât mai curând posibil comunicându-ne nr. comenzii/AWB și modificările dorite (poți răspunde la e-mailul de confirmare).

Nu preda coletul cu date greșite! Odată ce coletul a fost ridicat, modificările aduse datelor expediției pot genera costuri suplimentare (ex: modificarea adresei este considerată redirecționare de către curier), care vor trebui suportate de expeditor / destinatar. Dacă ți se generează un nou AWB, te rugăm să te asiguri că-l folosești pe cel corect în momentul expedierii (curierii au posibilitatea de a reactiva comenzi anulate).

Orice modificare a datelor unui colet neexpediat este gratuită!

Te-ai răzgândit sau a intervenit o situație neprevăzută? Nicio problemă!

Pe platforma CheamăCurier poți cere anularea comenzii și restituirea sumei achitate, în orice moment, atât timp cât coletul nu a fost predat curierului. Tot ce trebuie să faci este să ne trimiți în scris o cerere de anulare, de preferat răspunzând la e-mailul de confirmare al comenzii. Este suficient un răspuns de felul: ”doresc anulare comandă”. Nu este nevoie de motiv sau alte detalii.

Dacă cererea vine de pe altă adresă de e-mail decât cea folosită în comandă, te rugăm să ne furnizezi date complete: nume expeditor, telefon expeditor, AWB / nr. comndă. Trebuie să ne asigurăm că cererea vine din partea unei persone îndreptățite să ceară acest lucru.

Vei primi un e-mail de confirmare în momentul anulării și restituirii sumei achitate.

  • Dacă ai achitat folosind un card bancar, suma va fi returnată, pe cardul de pe care a fost efectuată plata, în 1-2 zile lucrătoare. Dacă plata a fost făcută în aceeași zi, până la ora 16:00, procesul este mult mai rapid (aproape instant).
  • Dacă ai achitat folosind portofelul electronic, banii se vor întoarce în contul tău (procesul este instant)

CheamăCurier colaborează cu marile companii de curierat din România: Cargus, SameDay, Fan Courier, DPD, GLS, BooKurier etc.

În funcție de localitățile și opțiunile selectate este posibil ca anumite companii să nu fie disponibile. Ex: BooKurier acoperă doar zona București+Ilfov; Cargus nu livrează în anumite localități din Delta Dunării etc.

Zilele disponibile pentru ridicare se calculează automat, în funție de zi, timp și de curierul ales:

  • sunt disponibile doar zilele lucrătoare;
  • după ora 16:00 nu mai poți selecta ziua curentă;
  • pentru GLS, ridicarea coletelor se face peste o zi lucrătoare (până în ora 16:00) și peste două zile lucrătoare (după ora 16:00);
  • nu poți selecta o ridicare cu mai mult de 5 zile lucrătoare în avans

Prețul depinde de mulți factori, iar fiecare curier are algoritmul lui de calcul:

  • localitățile deservite. Anumiți curieri percep o taxă de extra km. pentru anumite localități. În funcție de distanța față de depozitul de sortare cel mai apropiat.
  • dimensiunile coletului. Contează atât greutatea fizică, cât și greutatea volumetrică (x*y*x/6000).
  • extraopțiunile alese. Asigurarea, rambursul etc. cresc prețul expedierii

  • Deschiderea coletului la livrare - permite destinatarului să deschidă și să verifice vizual (nu tehnic), timp de maxim 5 (cinci) minute, conținutul trimiterii poștale înainte de predare.
  • Asigurare pachet - pentru transport fără asigurare, răspunderea maxima a curierului (pentru pierderi, daune, etc.) este de 5 ori valoarea transportului, conform prevederilor legale.
  • Rambursare - rambursarea reprezintă suma de bani pe care curierul o va solicita destinatarului în schimbul livrării coletului. Dacă destinatarul refuză să plătească suma, coletul nu va fi livrat și vă va fi returnat. 
  • Livrarea sâmbăta - serviciul suplimentar constă în livrarea sâmbăta a trimiterilor poștale preluate joi și vineri. Dacă livrarea nu poate fi efectuată din motive imputate furnizorului, se poate solicita restituirea taxei pentru acest serviciu (ex: trimiterea a ajuns în depozitul de destinație vineri, dar nu a fost livrată sâmbăta).
  • Confirmare de primire - constă în predarea către expeditor a dovezii privind livrarea trimiterii poștale recomandate, confirmată în scris de către destinatar. Disponibil doar în https://app.cheamacurier.ro/
  • Retur documente - constă în returnarea de documente preluate de la destinatar, expeditorului. Disponibil doar în https://app.cheamacurier.ro/
  • Colet la schimb - constă în preluarea unui colet la schimb de la destinatar și predarea acestuia către expeditor. Disponibil doar în https://app.cheamacurier.ro/

Nu. Fiecare colet trebuie să aibă AWB-ul propriu.

Dacă ai de expediat mai multe colete, îți recomadăm să folosești: https://app.cheamacurier.ro/

Astfel, poți pregăti mai multe colete (chiar de la curieri diferiți) și plasa comanda o singură dată selectând expedierile pe care dorești să le trimiți.

Demo video

Poți contacta direct curierul dorit, cu mențiunea că serviciul către persoane fizice oferit de curieri poate fi mult mai scump.

Pentru toate comenzile plasate prin intermediul CheamăCurier, poți urmări comanda aici (introducând nr. comandă / AWB): https://cheamacurier.ro/awb-tracking

De asemenea, poți urmări statusurile comenzilor tale și în interfața ce necesită autentificare: https://app.cheamacurier.ro/comenzi

Aceste statusuri reflectă situația din sistemul curierilor. Dacă informațiile din sistem nu coincid cu realitatea, te rugăm să ne contactezi la contact@cheamacurier.ro.

E-mailul de confirmare este trimis pe adresa de e-mail a expeditorului.

AWB-ul este disponibil pe pagina de confirmare a plății, în maxim 60 de secunde de la confirmarea plății.

În cazul în care NU s-a emis un AWB, te rugăm să ne contactezi: contact@cheamacurier.ro.

Plicul poate avea o dimensiune maximă A4 și o greutate maximă de 1 kg.
Pungile de la firmele de curierat sunt considerate colete.

Exemplu produse trimise prin plic: documente

Exemplu produse trimise prin cutii (chiar dacă sunt subțiri): un tricou, o bluză etc.

Preluare și livrare

CheamăCurier.ro a plasat automat comanda către curier, în momentul confirmării plății, cu data de ridicare aleasă de client. Serviciile de curierat sunt asigurate de compania selectată, iar CheamăCurier.ro nu poate interveni în mod direct pentru buna desfașurare a lucrurilor (ex: să asigure fizic ridicarea și livrarea coletului).

Deși în 90% dintre cazuri, livrarea se face în 24-48h, timpul de ridicare/livrare nu poate fi garantat de curier și depinde de disponibilitatea acestuia, din zona ta. Poți obține statistici detaliate despre ridicarea/livrarea coletelor de către anumiți curieri, în funcție de țară/județ, în interfața ce necesită autentificare

În cazul în care ridicarea nu reușește în ziua menționată în comandă, se reîncearcă (în mod automat, fără vreo acțiune din partea clientului) ridicare în următoarele două zile lucrătoare (o dată pe zi).

Dacă nu ești contactat pentru ridicarea coletului, într-un interval de timp acceptabil, te rugăm să contactezi direct curierul selectat având la îndemână nr. AWB.

În caz că nu reușești să contactezi curierul sau întâmpini o problemă cu predarea coletelor , te rugăm să ne contacteți pentru a găsi împreună o soluție.

  • pentru anumiți curieri este obligatorie imprimarea și lipirea etichetei pe colet (în regim propriu). Ex: Cargus. La sosirea curierului, dacă nu ai AWB printat, curierul nu va ridica expediția.
  • pentru anumiți curieri este obligatorie prezentarea AWB-ului pentru scanare (în momentul sosirii curierului). Ex: Fan Courier. Poți prezenta AWB-ul fie imprimat, fie de pe dispozitiv mobil (telefon / tabletă). În caz contrar, curierul va considera neachitată contravaloarea serviciului de transport.
  • pentru anumiți curieri nu este nevoie nici să printezi, nici să prezinți eticheta AWB. Ex. DPD, GLS, Sameday. Totuși, dacă trimiți mai multe colete de la aceeși adresă, în aceși zi, este recomandat să printezi etichetele AWB și să le aplici pe colete, indiferent de curierul ales. Astfel preluarea se va face mult mai rapid și eviți situațiile neplăcute în care curierul poate aplica greșit etichetele AWB.

Aceste informații sunt disponibile în momentul alegerii curierului: Ex: https://cheamacurier.ro/trimite-plicuri-online/romania/bucuresti-1/bucuresti-1

Din păcate (momentan), acest serviciu este indisponibil. Ridicarea coletelor se face în funție de disponibilitatea curierului ales, din zona de ridicare.

Ca și referință, curierii oferă intervalul de ridicare: 10:00-18:00 (L-V) și 10:00-13:00 (sâmbăta).

În orașe și zonele foarte populate ridicarea de la o adresă se face (de obicei) la aceeași oră, deoarece curierul are un traseu prestabilit. De obicei curierii nu revin, odată ce au trecut de o adresă de ridicare, iar ridicarea se va face în următoarea zi lucrătoare.

  • verifici datele din comandă, în special adresele și nr. de telefon
  • verifici dacă comanda nu are un status nou: https://cheamacurier.ro/awb-tracking
  • dacă curierul nu a putut ridica o comandă, motivul neridicării ar trebui să se găsească în listă
  • în cazul în care ridicarea nu reușește în ziua menționată în comandă, se reîncearcă (în mod automat, fără vreo acțiune din partea clientului) ridicare în următoarele două zile lucrătoare (o dată pe zi). De asemenea, curierul este informat de nepreluarea coletului
  • poți contacta curierul la numerele de telefon disponibile în e-mailul de confirmare, având la îndemână nr AWB
  • poți contacta CheamăCurier.ro pe noi pentru a găsi împreună o soluție, specificând nr. AWB: contact@cheamacurier.ro

De regulă, ridicarea / livrarea coletului se face de la ușă la ușă (adresa menționată în comandă), dar fiecare curier are condițiile proprii de ridicare, de aceea este bine să consultați termenii și condițiile curierului ales.

În anumite cazuri (ex: stare de alertă) predarea coletelor se face la scara blocului.

Curierul NU intră pe proprietatea privată pentru ridicarea / livrarea coletelor. Ex: curți, apartamente, zone private etc.

De obicei curierul NU preia colete de la secretariate, cabinete, anumite birouri etc. (Ex: adeverinte emise de secretariatul unei institutii, adeverinte medic familie etc).

În acest moment nu este disponibil acest serviciu. Poți expedia de la o adresă la o adresă / locker curier / pick-up point.

În sistemul Cargus, expediția poate fi urmărită numai după ridicarea acesteia de la expeditor: https://www.cargus.ro/find-shipment-romanian/

Dacă există un motiv al neridicării, acesta va fi disponibil în: https://cheamacurier.ro/awb-tracking

Dacă contactezi Cargus pentru a obține informații despre comanda ta, te rugăm să le oferi atât nr. AWB, cât și nr. comandă (prezente pe etcicheta AWB)

Pentru Fan Courier este obligatorie prezentarea etichetei AWB pentru scanare (imprimată sau de pe un dispozitiv mobil). Pe acesta este menționat că plata servicului de expediție este făcută pe bază de contract (factură), iar expeditorul nu are nimic de achitat în momentul sosirii curierului.

În caz că nu prezentați eticheta AWB pentru scanare, curierul va considera neachitată contravaloarea serviciului de transport, vă va emite un nou AWB (independent de comanda plasată pe CheamăCurier.ro), iar plata acestuia se va face la expeditor / destinatar.

La predarea coletelor către curier, trebuie să solicitați și să păstrați dovada predării, până la finalizarea expediției.

Toți curierii trebuie să facă dovada preluării coletelor. NU predați colete fără această dovadă indiferent de motivul dat de curier (lipsă imprimantă, lipsă hârtie etc).

Dacă nu aveți această dovadă, iar coletul nu apare scanat în sistem (statusul nu s-a schimbat în ridicat) vă rugăm să contactați de urgență curierul sau CheamăCurier.ro.

Dacă nu aveți această dovadă, iar coletul nu apare scanat în sistem NU veți fi despăgubit de firma de curierat în cazul deschiderii unui dosar de daună.

Ambalare

Ambalarea produselor revine, în totalitate, în sarcina expeditorului. 

Poți afla toate informațiile aici: https://cheamacurier.ro/ambalare-si-transport

Nu. Acest lucru nu este posibil.

Ambalarea produselor revine, în totalitate, în sarcina expeditorului. 

În momentul sosirii curierului produsul trebuie sa fie ambalat. În caz contrar, curierul va refuza preluarea coletului.

Nu ești obligat să scrii nimic pe colet. Dar:

  • pentru anumiți curieri este obligatorie imprimarea și lipirea etichetei pe colet (în regim propriu). Ex: Cargus. La sosirea curierului, dacă nu ai AWB printat, curierul nu va ridica expediția.
  • dacă trimiți mai multe colete de la aceeși adresă, în aceși zi, este recomandat să printezi etichetele AWB și să le aplici pe colete, indiferent de curierul ales. Astfel preluarea se va face mult mai rapid și eviți situațiile neplăcute în care curierul poate aplica greșit etichetele AWB.
  • este recomandat să scrii un număr de telefon (sau AWB) pe care să fii contactat în caz că eticheta se desprinde de pe colet
  • este recomandat să faci o poză coletului (din care să reiasă anumite particularități precum inscripții, culoare etc). În cazul pierderii coletului, aceste informații îți pot fi cerute de către curier
Plata

Plata la expeditor / destinatar nu este disponibilă. Dacă dorești ca destinatarul să suporte serviciul de transport, poți alege opțiunea ramburs, iar valoarea acesteia să acopere costul expediției.

Altele

Folosind datele de contact de aici: https://cheamacurier.ro/contact

Recomandăm comunicarea prin e-mail pentru a păstra un istoric scris al fiecărui caz. Timpul maxim de răspuns, în zilele lucrătoare, între 09:00-18:00 este de 2h (de obicei < 30 min). Solicitările din afara programului se vor rezolva în următoarea zi lucrătoare.

Trimiteți o solicitare către contact@cheamacurier.ro și veți fi contactat de echipa de vânzări.

Reducerile se calculează automat, la începutul lunii, în funcție de nr. de colete trimise în luna anterioară.

  • 0% - 0-9 livrări
  • 3% - 10-29 livrări
  • 6% - 30-59 livrări
  • 9% - 60-99 livrări
  • 12% - 100-299 livrări
  • 15% - peste 300 livrări
money

Încă ai nelămuriri?

Nu ai găsit informația pe care o căutai?